- Generelt
- emmerys Aps tilbyder et fordelsprogram / loyalitetsprogram, som administreres og ejes af emmerys Aps.
- CVR-nummer 33388446
- Trekronergade 147B
- 2500 Valby
- Følgende vilkår og betingelser er gældende ved brug af emmerys app, udbudt af emmerys Aps, CVR. Nr. 33388446, Trekronergade 147B, 2500 Valby (herefter kaldet ”emmerys”, ”vi” eller ”os”, samt alle bestillinger, der afgives af kunden (dig) til emmerys via vores app.
- Ved at bruge emmerys app, erklærer du dig indforstået med disse vilkår og betingelserne (”Vilkårene”), vores privatpolitik (som til enhver tid kan hentes på (indsæt link her), og bekræfter du har læst og forstået betingelserne, inden brug.
- emmerys Aps tilbyder et fordelsprogram / loyalitetsprogram, som administreres og ejes af emmerys Aps.
- Hvem kan blive fordelskunde / loyalitetskunde
- Privatpersoner, kan benytte loyalitetsprogrammet. Det er gratis og uforpligtende at blive loyalitetskunde. Download og brug af app´en koster ikke noget bortset fra almindelige datatakst.
- Privatpersoner under 18 år, kan også benytte loyalitetsprogrammet. Der gives samtykke til at personer under 18 år, kan bruge appen, når der bliver tilknyttet et betalingskort til brugeren.
- For at kunne blive loyalitetskunde skal du have et mobilnummer samt et betalingskort.
- Mobilnummeret anvender vi, hvis det bliver nødvendigt at komme i kontakt med brugeren. Det kunne eksempelvis være, hvis der er sket en fejl i ordren eller det bestilte produkt er udsolgt.
- Krav om betalingskort, da loyalitetsprogrammet basere sig på, at kunden foretager køb og optjener point derigennem.
- Indmeldelse og frameldelse af loyalitetsprogram
- Indmeldelse kan ske i emmerys app, som du kan hente i App Store eller Google Play. Du skal indtaste dine person-, og kontaktoplysninger samt registrere det/de betalingskort, som du ønsker at anvende i emmerys. Alle gyldige betalingskort kan registreres i appen.
- Ønsker du ændringer til dine person- eller kontaktoplysninger, eller ønskes andre betalingskort tilmeldt, har du selv ansvaret for at ændre disse oplysninger.
- Du kan til enhver tid framelde dig som loyalitetskunde ved at opsige dit medlemskab ved at sende en mail til; ”Info@emmerys.dk”. Ved frameldelse mister du fremadrettet muligheden for at emmerys registrerer dine loyalitetspoint og for at indløse dine opnåede fordele, som bortfalder ved frameldelse af loyalitetsprogrammet, samt mister din købshistorik. Når du har frameldt dig som fordelskunde, kan sådanne oplysninger ikke genskabes
- Bortfald af optjente fordele, rabatter, bonusser m.v. Optjente point, fordele, rabatter mv. er gyldige i 1 år fra det tidspunkt, hvor dine point, fordele, rabatter mv. er optjent. Dog kan der forekomme på kampagner med kortere udløbstid. Derudover bortfalder optjente point mv. ved udmeldelse af loyalitetsprogrammet, jf. pkt. 3.3.
- Hvordan optjenes pointene
- emmerys loyalitetsprogram er pointbaseret. Pointene optjenes ved at foretage køb i appen og efterfølgende kan optjente point bruges til køb af produkter hos emmerys igennem appen.
- Loyalitetsprogrammet består af tre loyalitetsgrader. Graderne defineres ud fra nogle fastsatte satser. emmerys forbeholder sig, til en hver tid, retten til at kunne ændre satserne. Som kunde kan det betyde, at din loyalitetsstatus ændrer sig på baggrund af ændringer i satserne.
- loyalitetsprogrammet består af 3 loyalitetsgrader; bronze, sølv og guld. Din placering baseres på de akkumulerede point som du har optjent igennem dine tidligere køb. Når du anvender dine point, ryger du ikke ned i rang dvs. at du beholder din loyalitetsgrad, selvom du bruger dine optjente point.
- Pointenes værdi defineres ud fra ens loyalitetsgrad. Dvs. jo højere rang man er, jo højere er ens pointoptjening per brugt krone. Satserne er følgende:
- Bronze: 1 krone = 1 point
- Sølv: 1 krone = 2 point
- Guld: 1 krone = 3 point
- Fordelene ydes når du handler i emmerys, og gennem den bruger du har oprettet i appen. Vi samler information om hvor stort et beløb, du køber ind for via din bruger. Disse køb konventers til point, som du kan bruge i forbindelse med fremtidige køb i emmerys. Pointene konventers efter din loyalitetsgrad
- Efterregistrering af point, er ikke muligt. Det vil sige, at det ikke er muligt at få registret point igennem køb som du har foretaget uden for appen.
- Udover pointoptjeningen per brugt krone vil din loyalitetsgrad også definere, hvilke særlige tilbud, gaver og rabatter du modtager i appen.
- Køb ved brug af emmerys app / Click & Collect
- Når du køber varer gennem emmerys app, reserveres et beløb svarende til din bestilling på det anvendte betalingskort, på bestillingstidspunktet. Vi trækker betalingen på dit betalingskort på det aftalte afhentningstidspunkt, uanset om du bliver forsinket eller ikke henter din bestilling, idet vi ikke kan sælge varerne til en anden side efter de er klargjort. Det vil sige, at det er dig som kunde, der bærer ansvaret for at hente din bestilling.
- emmerys trækker betalingen på dit valgte betalingskort på det aftalte afhentningstidspunkt, uanset om kvaliteten af varerne er forringet som følge af din forsinkelse, jf. punkt 5.1.
- Er varerne forringet udover det forventelige, har du som kunde mulighed for at klage over kvaliteten jf. afsnit 8.
- emmerys trækker betalingen på dit valgte betalingskort på det aftalte afhentningstidspunkt, uanset om kvaliteten af varerne er forringet som følge af din forsinkelse, jf. punkt 5.1.
- Når du lægger en bestilling i appen, skal du vælge, hvilken af emmerys butikker, du vil afhente din bestilling i. Den valgte butik, er stedet hvor varerne leveres/klargøres og stilles frem af emmerys. Det dit ansvar som kunde, at sørge for du har valgt den rigtige butik, du ønsker at afhente din vare/bestilling i. Ved fejl som følge af, at du har valgt den forkerte butik, bærer du som kunde ansvaret, hvorfor emmerys forbeholder sig retten til, ikke at tilbagebetale i disse situationer, jf. også punkt 5.1.
- emmerys beder om samtykke til, at vi må bruge din lokation. Lokationsfunktionen bruger vi til at foreslå hvilke butikker du er tættest på, når du skal lægge en ordre i appen.
- Som kunde vælger du selv afhentningstidspunktet, når du bestiller varer via emmerys app. Afhentningstidspunktet kan være samme dag, som du foretager bestillingen. Du har også mulighed for at vælge, at bestille dine varer op til 7 dage frem i tiden. Varerne udleveres, ved at du viser dit bestillingsnummer, til personalet.
- Dine vare vil som udgangspunkt være klar til afhentning inden for rimelig tid af afhentningstidspunktet. Er varerne ikke klar til afhentning når du ankommer til butikken, vil vi klargøre dem umiddelbart efter din ankomst
- Hvis du ønsker at afbestille varer, kan dette enten ske telefonisk til den relevante butik, hvortil varerne er bestilt, eller gennem appen. Kontaktoplysninger på den relevante butik kan findes i appen og på vores hjemmeside. For så vidt angår ordrer på under 750 kr., skal afbestillingen ske senest 15 minutter før afhentningstidspunktet, da vi kan være gået i gang med forberedelsen af din ordre. Sker afbestillingen senere end dette tidspunkt, trækkes betalingen fra dit betalingskort.
- ordrer på 750 kr., og derover, skal senest annulleres 2 dage før, senest kl. 14. sker annullationen på et senere tidspunkt, forbeholder emmerys retten til at trække købesummen på dit betalingskort / dit valgte betalingsmiddel
- emmerys forbeholder sig retten til at kunne ændre i din ordre, indtil afhentningstidspunktet. Ændringen kan dog kun ske, hvis vi er gået udsolgt af en vare, som ikke er blevet registreret i appen, når du foretog din bestilling. Du vil så vidt muligt blive gjort opmærksom på ændringen telefonisk, af den relevante butik.
- Når du køber varer gennem emmerys app, reserveres et beløb svarende til din bestilling på det anvendte betalingskort, på bestillingstidspunktet. Vi trækker betalingen på dit betalingskort på det aftalte afhentningstidspunkt, uanset om du bliver forsinket eller ikke henter din bestilling, idet vi ikke kan sælge varerne til en anden side efter de er klargjort. Det vil sige, at det er dig som kunde, der bærer ansvaret for at hente din bestilling.
- Fortrydelsesret ved køb i emmerys app
- emmerys er ikke omfattet af den lovbestemte fortrydelsesret, da der er tale om køb af såkaldte ”letfordærvelige varer”. Der er ingen fortrydelsesret i forbindelse med køb i emmerys app. Der kan alene ske afbestilling som angivet ovenfor.
- Køb af kaffekort i appen
- emmerys tilbyder en digital version af kaffekortet igennem appen. Kaffekortet er et produkt, hvor kunden betaler for 10 klip på én gang, hvorefter kunden kan anvende hver enkelt klip på en kop kaffe/te m.m.
- det vil fremgå i appen hvilke drikke du kan anvende dit kaffekort til. Drikkene vil være markeret med ”indsæt symbol/tekst”
- emmerys udbyder også et fysisk kaffekort og det digitale giver fuldstændig samme rettigheder
- Kunden kan altid digitalt se, hvor mange klip der er tilbage på kortet. Hvis kunden har indsigelser ift. Antallet af tilbageværende klip skal kunden skrive til info@emmerys.dk. De butiksansatte har ikke mulighed for at give en godtgørelse, men det vil kunne modtages fra centralt hold.
- emmerys tilbyder en digital version af kaffekortet igennem appen. Kaffekortet er et produkt, hvor kunden betaler for 10 klip på én gang, hvorefter kunden kan anvende hver enkelt klip på en kop kaffe/te m.m.
- kontakt og klagemuligheder
- hvis du har spørgsmål angående loyalitetsprogram eller klager, kan du kontakte emmerys på; ”Info@emmerys.dk”
- hvis du modtager et produkt som du anser for at være mangelfuldt eller en service du opfatter som mangelfuld, beder vi, at vores kunder henvender sig til personalet eller via mail til; info@emmerys.dk. Klager af disse slags skal ske hurtigst muligt. Vi skal informeres om fejlen / manglen indenfor rimelig tid, fra det tidspunkt du finder fejlen / manglen, eller burde haft kendskab til fejlen. Vi betragter klager indgivet inden for 2 måneder, som inden for rimelig tid, efter du har fået kendskab til fejlen eller burde haft kendskab. Emmerys forbeholder sig derfor muligheden for at afvise en klage, hvis der er gået for lang tid mellem fejlen/manglens indtrædelse og klagens indgivelse.
- hvis du gør personalet – i den butik du henter din ordre – opmærksom på fejlen/manglen med det samme, stræber vi os efter, at løse situationen på stedet, efter bedste evne. Hvis butikken ikke finder at kunne løse situationen eller du som kunde opfatter håndteringen / løsningen utilstrækkelig, har du mulighed for at indgive en klage via mail til: Info@emmerys.dk.
Hvis du vælger at kontakte kundeservice, vil vi normalt kontakte dig inden for 10 hverdage efter, at vi har modtaget din klage.
- Opsigelse af medlemskab
- emmerys forbeholder sig retten til at opsige et medlemskab med øjeblikkelig virkning, hvis medlemskabet misligholdes af loyalitetskunden
- emmerys forbeholder sig retten til at opsige et medlemskab med øjeblikkelig virkning, ved mistanke om misligholdelse af medlemskabet af loyalitetskunden.
- ved opsigelse af medlemskab, forsvinder alle dine point, og kan ikke genskabes igen.
- Ændring af vilkår
- emmerys forbeholder sig retten til at ændre disse betingelser til hver en tid. Herunder indholdet af loyalitetsprogrammet og vilkårene herfor. De gældende vilkår findes til hver en tid i emmerys app.
- ændringer i vilkår vil blive oplyst via mail/appen. Kunden anses for at have accepteret de nye vilkår, hvis du fortsætter med at bruge loyalitetsprogrammet, efter de nye vilkår er trådt i kraft og du har fået besked herom.
- Hvis ændringen vedrører persondataretlige forhold, der kræver samtykke, vil vi indhente samtykke fra dig i henhold til gældende databeskyttelsesregler.
- Tekniske problemer
- Vi er ikke ansvarlig for tekniske problemer som du oplever ved brug af vores app, som forårsages ved brand, oversvømmelse, oprør, krig, krigslignende begivenheder, orkaner, sabotage, terrorisme, hærværk, ulykker, restriktioner udstedt af staten, strejker og andre lignende begivenheder. Disse omstændigheder legitimerer fritagelse for ansvar og andre mulige sanktioner
- Som kunde er du ansvarlig for at sikre du har en telefon med software der giver dig mulighed/adgang til at bruge appen, og at du altid har installeret, den nyeste version af appen på din telefon.
- Immaterielle rettigheder
- Indhold og materiale, der er tilgængeligt i appen og via vores hjemmeside er beskyttet af emmerys ophavsret, varemærkebeskyttelse og/eller andre gældende immaterielle rettigheder. Download af appen og/eller indmeldelse af emmerys loyalitetsprogram udgør på ingen måde en hel eller delvis overdragelse af emmerys immaterielle rettigheder. Som kunde opnår du alene ret til at bruge appen og mulighed for at optjene point, som beskrevet ovenfor, og du må på intet tidspunkt bruge nogen uautoriseret teknologi eller automatiseret system til at tilgå appen eller onlinetjenesten eller trække indhold ud af disse, herunder men uden begrænsning til spiders/edderkopper, bots/robotter, crawlers, screen scrapers, avatars, intelligient agents eller offline læsere. Overtrædelse af dette kan medføre retlige konsekvenser.
- lovgivning, tvister og klageadgang
- købelovens regler finder anvendelse, hvis du som forbruger køber varer igennem emmerys app.
- hvis du ønsker at klage over eller give feedback på vores produkter, service eller tjenester, skal du i første omgang kontakte os via mail: info@emmerys.dk, så vi kan løse din sag på den bedste måde
- Hvis du ikke er tilfreds med vores håndtering af din sag, har du mulighed for at kontakte Mæglingsteamet for Forbrugerklager/Forbrugerklagenævnet, for at få din sag prøvet. Andre former for tvistbilæggelse, forpligter vi os ikke til at deltage i.
- tvister der skulle opstå mellem os ”emmerys og dig ”kunden” er underlagt dansk lovgivning / gældende ret. Tvister som ikke løses gennem alternative muligheder, skal anlægges hos de danske domstole, som træffer afgørelse som 1. instans.
- hvis en kompetent domstol finder, at en eller flere bestemmelser i ”Vilkårene” er ugyldige, skal kun den pågældende bestemmelse ændres, og de øvrige bestemmelser skal anses for værende gyldig i det omfang det er tilladt i henhold til gældende lovgivning.
- Kontakt os
- hvis du har spørgsmål, bedes du kontakte os via mail på: info@emmerys.dk.